środa, 12 marca 2014

Kiedy można układać niemowlę na brzuchu?

Na początku chciałabym zaznaczyć, że układanie niemowlaka na brzuchu jest bardzo ważne. Jest to niezmiernie istotne w procesie prawidłowego rozwoju malucha. O tej czynności wszystkie mamy powinny pamiętać, ale powinno im się to również regularnie przypominać – lekarz powinien to robić, jak i położne w szpitalu również powinny przypominać mamom, że układanie dziecka na brzuchu to ważny element rozwoju. 


Oczywiście polecam robić to stopniowo. Najpierw musimy poczekać, aż niemowlę nie będzie już tak nieporadne, jak zaraz po urodzeniu. Musi mieć około 1,5 do dwóch miesięcy, abyśmy spokojnie mogli kłaść je na brzuszku. I drodzy rodzice nie martwcie się tym, że wasze maleństwo nie potrafi jeszcze stabilnie utrzymać główki – układanie dziecka na brzuszku ma go właśnie tego nauczyć!

Pamiętam, jak na początku bałam się układać mojego malucha na brzuszku, ale położna, która przyjeżdżała do mnie z wizytami nie radziła mi tego, tylko nawet mi to zalecała. Oczywiście to normalne, że przy pierwszym dziecku nie do ko ca wiemy, jak, co i kiedy dokładnie robić, ale od tego są właśnie ludzie tacy, jak lekarze czy położne, aby nas uświadomić.
 
Tak więc gdy mój maluszek miał niespełna dwa miesiące zaczęłam kłaść go na brzuszku i obserwowałam, jak z dnia na dzień coraz wyżej dźwigał swoją główkę. Męczył się przy tym niesamowicie, dlatego na początku układałam go na brzuszku tylko na chwilę, z czasem wydłużałam czas. Maluch zaczął również dzięki temu pełzać, a następnie raczkować. Jestem wiec skłonna powiedzieć, że najważniejsze umiejętności u dziecka rozwijają się właśnie przez to, że dostatecznie często kładzie się je na brzuszku. Dlatego drodzy rodzice, nie zapominajcie o tym, bo to dla rozwoju dziecka naprawdę niezbędne!
Więcej ciekawych informacji na ten temat znajdziecie w "Księdze rodzicielstwa bliskości" do kupienia tutaj. 




2 komentarze:

  1. Bardzo fajne porady i muszę przyznać, że w mojej sytuacji fajnie się przydają. Mi również spodobało się to co napisano w https://whisbear.com/pl/blog/12-sposobow-by-uspokoic-niemowle/ czyli co należy robić jak niemowlę jest zdenerwowane i jak można je uspokoić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pod wielkim wrażeniem. Świetny artykuł.

    OdpowiedzUsuń